دوچرخه سواری کوهستان
دوچرخه سواری کوهستان

دوچرخه سواری کوهستان

sram xx1

بررسی سیستم دنده جدید SRAM XX1



اسرم XX1 با یک ساختار منحصربفرد 1X (طبق تک) ساخته شده است که سبب عملکرد آسان، وزن سبک و عمر بالاتر نسبت سایر سیستم های دنده می شود. اهمیتی ندارد که شما کجا دوچرخه سواری می کنید، اهمیتی ندارد که چه چیزی در مقابل شما قرار دارد: SRAM XX1 هرگز نمی ایستد.




طبق XX1
به منظور دستیابی به بالاترین میزان کنترل زنجیر توسعه یافته است، ضخامت هر دندانه به طور دقیق با دستگاه CNC ایجاد شده است تا به دقت از قسمت داخلی و خارجی پیوندهای زنجیر پشتیبانی کند. شش اندازه متفاوت طبق (28-30-32-34-36-38 دندانه) در دسترس می باشد که به شما این امکان را می دهد تا بر اساس نوع مسیر، سایز چرخ و شیوه سواری تان، یکی از گزینه های بالا را انتخاب کنید.


با دارا بودن فناوری X-Sync شما قادر خواهید بود تا هر یک از طبق های مورد نظرتان را بدون باز کردن طبق قامه کربن، جایگزین نمایید.
طبق های XX1 با توپی تنه های BB30 و GXP سازگار می باشند و وزن تقریبی طبق همراه با توپی تنه 650 گرم است.



شانژمانXX1
با طراحی جدید شانژمان و تعادل قرقره، X-Horizon ثبات زنجیر را در تمامی 11 دنده حفظ نموده و با محدود کردن حرکات محور تقارن شانژمان سبب تعویض دنده سریع و دقیق می گردد (به شکل توجه کنید). این طراحی باعث کاهش سریعتر نیروی وارد شده در هنگام تعویض دنده می شود و حرکات اضافی را حذف می کند. تکنولوژی "کلاچ رولر برینگ" (Roller Bearing Clutch) سبب کاهش تکان ها و ضربات شدید وارده به زنجیر می شود.


با کمک تکنولوژی Cage Lock امکان قفل شدن شانژمان امکان پذیر شده، نصب و جدا کردن چرخ ها را بیش از پیش آسانتر خواهد کرد. با ترکیب شیفترهای XX1 با شانژمان X-Horizon فناوری X-Actuation شکل می گیرد که با طور غیرقابل باوری عمل تعویض دنده را در دامنه 10-42 دندانه ای خودروی XX1 تسهیل می نماید.
از دیگر ویژگی های شانژمان XX1 می توان به قرقره های 12 دندانه و وزن تقریبی 220 گرم اشاره نمود.



خودروی XX1
دامنه دندانه های این خودرو از 10 تا 42 دندانه می باشد. خودروی 11 سرعته X-Dome (نام تجاری این خودرو) دامنه دنده ای وسیع و باورنکردنی دارد که چرخ دنده های آن به صورت بهینه ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این خودرو به منظور اتصال عالی به چرخ ها به صورت یکپارچه طراحی شده است.
تعداد دندانه های این خودروی 11 سرعته به ترتیب 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42 می باشد. بدنه این خودرو 6-8 گرم سبک تر از انواع دیگر بوده و وزن آن 260 گرم می باشد.



شیفترهای XX1
شیفترهای XX1 در دو نوع عادی و روی فرمان (Grip Shift) عرضه می شوند. از ویژگی های این شیفترها می توان به طراحی خاص و دقیق آنها برای کار با سیستم 11 سرعته با کارایی بالا و امکان تنظیم این شیفترها اشاره نمود. بدنه شیفترهای XX1 از فیبر کربن ساخته شده است. شیفتر های گریپ شیفت نیز از سیستم بلبرینگی بهره می برند.



زنجیر XX1
زنجیر XX1 با توجه ویژه به داشتن عملکرد دقیق و وزن پایین از سوی SRAM طراحی شده است. زنجیر XX1 برای انتقال بیشترین نیرو به سیستم دنده و با توجه به اینکه قسمت جلو(طبق) دیگر نیازی به تعویض دنده نخواهد داشت، طراحی شده است.


منبع: sram.com



نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:09 ب.ظ http://www.bacheshie12.blogfa.com/

سلام دوباره... وااااااا ا ا ا ا ااااای چقد پیچیده!!!! من سردر نمیارم!!!
اما اگه یه دوچرخه حرفه ای بهم جایزه بدی قول میدم یاد بگیرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد