دوچرخه سواری کوهستان
دوچرخه سواری کوهستان

دوچرخه سواری کوهستان

سگ و دوچرخه سواری

سگ و دوچرخه سواری
(آموزش برخورد فنی با سگ در حین دوچرخه سواری)


متأسفانه این یکی از رایج ترین تجربیات دوچرخه سواران است. زمانی که شخصی دوچرخه سواری می کند، حرکات دوچرخه و دوچرخه سوار باعث تحریک سگ شده و باعث دنبال کردن، پارس کردن، و حتی گاز گرفتگی می شود. اگر این اتفاق برای شما بیفتد چکار خواهید کرد؟ آیا می خواهید از گازگرفتگی یا مواجهه با سگ ها دوری کنید؟ عکس العمل شما در آن شرایط چگونه خواهد بود؟
در ادامه چندین راه برای مقابله با سگ ها به شما پیشنهاد خواهیم کرد.
ادامه مطلب ...

عکسهای بسیار جالب ودیدنی

عکسهای جالب و خنده دار

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

بهترین ضربان سنج ها برای دوچرخه سواری

بهترین ضربان سنج ها برای دوچرخه سواری


اگر شما به دنبال افزایش تمرینات دوچرخه سواریتان هستید یکی از ساده ترین روش ها که می توانید عملکرد خودتان را در نظر بگیرید سنجش میزان ضربان قلب تان خواهد بود. اما پیش از آغاز آنالیز تعداد ضربان، احتیاج به یک دستگاه قابل اطمینان برای ثبت تعداد ضربان ها در دقیقه خواهید داشت.
در اینجا به بررسی 5 مدل از بهترین ضربان سنج های بررسی شده در چند سال اخیر می پردازیم. دامنه قیمت این مدل ها از زیر 50 دلار تا بیش از 400 دلار خواهد بود، شما می توانید با تطبیق احتیاجات خودتان در تمرین با میزان بودجه تان مناسب ترین مدل را برای خودتان انتخاب کنید.
ادامه مطلب ...

دوچرخه سواری فری راید

                           دوچرخه سواری فری راید


 در این رشته هدف بالا بردن مهارت دوچرخه سوار در عبور از موانع است.

Free Ride خود به دو رشته مجزا تقسیم می شود:

1.فری راید شهری Urban Free ride

2.فری راید خشن Hard Core Free Ride

Free Ride همان طور که از اسمش پیداست سبک آزاد کوهستان سواری است. هیچ قایده و قانون خاصی ندارد حتی مسابقات رسمی هم ندارد. در Free Ride دوچرخه سوار هر کار ممکن و هر حرکت امکان پذیر را انجام می دهد و در هر جایی که فکرش را بکنید دوچرخه سواری می کند. این رشته به دلیل هیجان و جاذبه اش پر طرفدار ترین رشته کوهستان است و بیشتر افرادی که به صورت غیر حرفه ای این ورزش را انجام می دهند (عضو تیم یا وابسته به شرکتی نیستند و در مسابقات هم شرکت نمی کنند در این رشته فعالیت می کنند. البته در سال های اخیر شرکت هایی برای اهداف تبلیغاتی اقدام به برگزاری مسابقات Free Ride نموده اند و در این مسابقات هم هر فردی که از مهارت بالاتری برخوردار باشد و حرکات جالب تری انجام دهد از امتیاز بیشتری برخوردار خواهد بود.

ادامه مطلب ...

bike Doctor

راهنمای رفع صداهای غیرعادی دوچرخه




آیا دوچرخه تان در هنگام دوچرخه سواری صداهای عجیبی می دهد؟
این مقاله در رفع صداهای غیرعادی دوچرخه تان به شما کمک می کند!
بجز صدای ناشی از تماس باد با تایرها در جاده، و کلیک های ناشی از خلاص چرخیدن خودرو، یک دوچرخه باید ساکت باشد. اگر دوچرخه تان صدای دیگری ایجاد می کند، این نشانه وجود یک مشکل است. بسیاری از این مشکلات به آسانی و فقط با سفت کردن یک پیچ یا مهره رفع می شوند. اما اگر شما صدایی غیرعادی را نادیده بگیرید، ممکن است صدمات جدی به قطعات دوچرخه وارد شود، و شما نیز ممکن است در صورت جدی تر شدن مشکل دیگر قادر به رفع مشکل نباشید یا به خودتان صدمه وارد شود! اکثر صداهای دوچرخه الگوی منظم و تکرارشونده ای دارند. تشخیص این الگو اولین گام پیش از پیدا کردن منبع ایجاد صدا می باشد.

ادامه مطلب ...

تکنولوژی در گرفتن ضربان قلب


اینم یه دستگاه پیشرفته برای گرفتن ضربان قلب دوچرخه سواران با ضریب خطای0

خوشم میاد اصلا فکرم نمیکنه داره باجون دوچرخه سوار بدبخت بازی میکنه

کمک های الکترونیکی راک شاکس

کمک های وسط الکترونیکی راک شاکس


شرکت های Lappierre, Ghost و RockShox به طور مخفیانه بر روی یک سیستم کنترل کامپیوتری کمک وسط به نام e.i که مخفف Electronic Intelligence می باشد کار می کنند. این فناوری بر روی کمک هایراک شاکس و مدل های Monarch پیاده سازی شده است. یک مدار متصل به دمپر شامل چندین موتور کوچک وجود دارد که میزان دمپیک کمک را از بسته تا حالت کاملاً باز در زمان یک دهم ثانیه تنظیم می کند.

ادامه مطلب ...