دنیای دوچرخه سواری من

به وبگاه "دنیای دوچرخه سواری من" خوش آمدید.

برای دستیابی به فهرست تمامی عناوین وبلاگ بر روی "عناوین مطالب" واقع در بالای صفحه کلیک کنید.

با ثبت آدرس ایمیل و عضویت در خبرنامه الکترونیکی می توانید از آخرین بروزرسانی مطالب و مقالات جدید از طریق پست الکترونیکی مطلع شوید. توجه داشته باشید که بعد از ثبت آدرس ایمیل خود پیامی برای تأیید به آدرس شما ارسال می گردد که باید بر روی لینک درج شده در نامه کلیک کنید تا فرآیند عضویت شما تکمیل گردد.

در صورت دسترسی به سایت های خارجی، با عضویت در گروه مجازی "دنیای دوچرخه سواری من" از طریق لینک "گروه مجازی" واقع در منوی بالای سایت، قادر خواهید بود تمامی سوالات و مشکلات خود را در تمام زمینه های مرتبط با دوچرخه و دوچرخه سواری مطرح کنید.

همچنین از شما دوست و دوچرخه سوار عزیز خواهشمندم تا هرگونه انتقاد، پیشنهاد، سوال، موارد قابل اصلاح و... را از طریق قسمت "تماس با من" و "نظرات" با من در میان بگذارید تا بتوانم هر چه بیشتر این وبلاگ را مطابق سلیقه شما تهیه کنم.

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع و نام این وبلاگ مجاز و باعث خوشحالی و دلگرمی من است.

امیدوارم بتوانم سهم کوچکی در اعتلای ورزش مفرح دوچرخه سواری داشته باشم.

با تشکر و سپاس

امین (ادمین)

عرضه جدیدترین و برترین فیلم های دوچرخه کوهستان


جامع ترین آلبوم فیلم های دوچرخه سواری کوهستان

جدیدترین و بهترین فیلم های 2013 دوچرخه کوهستان را با آپدیت ماهانه فقط در دنیای دوچرخه سواری من جستجو کنید.

کاملترین آلبوم فیلم های برتر جهان از سال 2008 تا 2013 در زمینه کوهستان را با هزینه پایین و کیفیت بالا، در "دنیای دوچرخه سواری من" پیدا کنید.

فروش جدیدترین فیلم های روز دوچرخه کوهستان در دنیای دوچرخه سواری من با قیمت های فوق العاده مناسب و شرایط ویژه در صورت خرید کلی به منظور معرفی زیبایی ها و آشنایی با مهارت های این رشته مفرح و جذاب به تمامی علاقه مندان دوچرخه کوهستان.

برای مشاهده لیست کامل فیلم های موجود از "ادامه مطلب" دیدن کنید.

ادامه نوشته

گزارش برنامه دوچرخه سواري کوير کاشان-ابوزيد

گزارش برنامه دوچرخه سواري کوير کاشان-ابوزيد



اين هفته برنامه يکروزه کاشان در دستور گروه قرار داشت، با اين تفاوت که بدليل بعد مسافت، بايد زودتر از روزهاي پيش سر قرار حاضر مي شديم، ساعت 3 صبح حرکت کردم تا قبل از ساعت 4 که زمان حرکت بود، خودمو به تهرانپارس برسونم، بعد از 15 کيلومتر رکابزني در داخل شهر، با چند دقيقه تاخيرسر قرار رسيدم و حرکت کرديم...

ادامه نوشته

گزارش رکابزنی لواسان-سد لتیان (با استایل ۷۹)

گزارش رکابزنی لواسان-سد لتیان (با استایل ۷۹)

آخرین جمعه بهمن ماه 94 هم فرصتی دست داد تا بتونم برنامه ای بیادماندنی در کنار دوستان بسیار خوب شرق اجرا کنم. این هفته قرار بود مهمونایی از شهر دومم داشته باشم! قرارمون ساعت 7 صبح ورودی سرخه حصار بود، ولی متأسفانه نتونستم بموقع حرکت کنم و با یک ساعت تأخیر سر قرار رسیدم.
به محض رسیدن به ورودی سرخه پلاک 79 دوستامون خرابم کرد! یعنی در عرض چند میلی ثانیه از شرقی ترین نقطه تهران ذهنم پر کشید به 200 کیلومتر اونطرفتر!

ادامه نوشته

گزارش رکابزنی و همایش بمناسبت هفته هوای پاک - ۲ بهمن ۹۴


گزارش رکابزنی و همایش بمناسبت هفته هوای پاک - 2 بهمن 94


بعد از یک هفته پر کار، فرصتی پیش اومد تا بتونم یک برنامه در کنار دوستان بایک سوار داشته باشم. از قضا این هفته مصادف شده بود با هفته هوای پاک و قرار بود چندین گروه برنامه ای رو در سرخه حصار داشته باشیم.
از اونجایی که ساکن غرب بودم، باید قسمت اول رو بتنهایی تا ورودی سرخه رکاب می زدم، قرارمون ساعت ۹ صبح بود، برای همین ۸:۱۰ از خونه زدم بیرون و در هوای آلوده تهران رکاب زدم.
بعد از امام حسین چند تایی دوچرخه سوار دیدم که بنظر میرسید برای پیوستن به گروههای خودشون به سمت شرق رکاب می زدند.

ادامه نوشته

گردنه قوچک و مسابقات چیتگر

مولتی ریپورت گردنه قوچک و مسابقات کراس چیتگر

28 فروردین 94
 

تقریباً از اوایل فروردین که از برنامه نوروزی برگشته بودم بایکم پیش یکی از دوستان خوبم (مهندس جمالی) مونده بود و بدلیل بُعد مسافت، محدودیت زمانی و یک سری مسائل غیرفنی نمی شد که برم. اما این هفته دیگه آمپر بایکیم چسبیده بود و تصمیم گرفتم هر جوری هست به سوی دوست بشتابم! همونجا یه آفر رسید که بریم بایک سواری.

تور دوچرخه سواری سه روزه ترکمن صحرا (نوروز 94)

تور دوچرخه سواری سه روزه ترکمن صحرا (نوروز 94)


امسال هم مثل سال پیش فرصتی به وجود اومد تا بتونم سفری به استان گلستان داشته باشم و برنامه ای سه روزه رو در منطقه ترکمن صحرا با دوستان خوبم داشته باشم.
طبق برنامه یک روز قبل از آغاز سال جدید، به همراه دوست عزیزم آقا ستار عزیز که همیشه همراه فنی من در اکثر برنامه ها بودن قرار حرکت رو گذاشتیم.
هوا هم بسیار سرد و بارانی بود که به مرور بر شدت باران هم افزوده می شد.

آخرین برنامه سال 93 - بوستان لتمان کن

بوستان لتمان کن 93.12.22


این هفته دوستان برنامه لتمان رو چیده بودن، بعد از دو هفته بی رکابی، همچنین آخرین برنامه بودن سال 93 و کسب آمادگی کافی برای اجرای احتمالی برنامه های فنی در نوروز 94، و همچنین جدید بودن مسیر برای من، انگیزه لازم رو برای حضور قطعی در این برنامه داشتم!
خوشبختانه شب قبل خواب کافی داشتم و صبح پرانرژی بیدار شدم و بعد از نرمش صبحگاهی به سمت برج گلدیس حرکت کردم. هوا بهاری و فوق العاده بود. سر قرار که رسیدم چند نفری بودن که در نهایت با حدود 8 نفر استارت زدیم که تعداد کمی برای برنامه های آخر هفته بود.

گزارش برنامه دریاچه خلیج فارس و چیتگر بایک پارک 93.11.24

دریاچه خلیج فارس و چیتگر بایک پارک
 


این هفته مثل چند هفته پیش مشغول کمک به خاله عزیزم برای جابجایی منزل بودم. شب عاغا سعید (از دوستان و همکاران ب20 ای) پیام فرستادن که بریم چیتگر! منم روی این کلمه حساس بودم، چون تا اونروز قسمت نشده بود برم! از طرفی کار رو نمی شد ول کرد! این شد که دو حالت براش مطرح کردم که در نهایت این شد که صبح جمعه ساعت 8 پاشدم و سریع خودم رو به خونه رسوندم و حاضر شدم تا در نهایت ساعت 10:30 آریاشهر باشم.
بعد از تماس با عاغا سعید کلی به ما آدرس داد و توی کوچه و خیابونا چرخوند تا در نهایت بجای اینکه من به اون برسم، اون خودش رو به من رسوند!!!

چگونه از گرفتگی عضلات در دوچرخه سواری جلوگیری کنیم

چگونه از گرفتگی عضلات در دوچرخه سواری جلوگیری کنیم


ویل شرمن به عنوان یکی از مسابقه دهندگان دوچرخه کوهستان، 10 دقیقه از بهترین رکوردش جلوتر بود که گرفتگی عضلات چهار سر وی سبب زمین خوردن شدید وی در مسیری هموار گردید. به محض اینکه اون احساس کرد عضلاتش به هم گره خورده و به اندازه ی یک توپ گلف برآمده شده است، شرمن تنها توانست نظاره گر رقبای دیگرش باشد که در حال عبور از اون به سمت خط پایان بودند.

گزارش برنامه سرخه حصار 93.10.26

پارک جنگلی سرخه حصار (دی ماه 93)


این هفته برنامه سرخه حصار داشتیم. قرارمون میدون آزادی بود. برای همین توی این فکر بودم که از نواب تا آزادی رو رکاب بزنم و دوباره همین مسیر رو برگردم یا اینکه تقاطع نواب-آزادی منتظر بچه ها بمونم تا از اونجا شروع کنم!
بعد از محاسبات ابری، به این نتیجه رسیدم که رفتن به آزادی رو گرم کردن بحساب بیارم و از اونجا شروع کنم تا اینکه بخوام تو هوای سرد صبحگاهی سر چهارراه منتظر بمونم!
پس رفتم و به موقع سر قرار رسیدم. هوا نیمه ابری بود و آفتاب تلاش می کرد طلوع کنه.

میزبان زوج فرانسوی - هندی (Cedric & Pearly)

میزبان (مهمان!) زوج فرانسوی- هندی (Cedric & Pearly)
 


داستان از اونجا شروع شد که اواخر ماه پیش یعنی دی ماه طی یک تعطیلی چند روزه تصمیم گرفتم به دیار خودم بشتابم. بعد از رسیدن به گنبد، یکروز به خونه عموم رفتم تا بهش سر بزنم. عموی من یکی از بایک سواران قدیمی و حرفه ای هست که سابقه سفر به دور ایران و دو بار سفر به فرانسه و لوکزامبورگ در سالهای 2000 و 2006 رو در کارنامه داره! البته چند سالی هست که سفر طولانی نداشته ولی در این مدت از طریق سایت warmshower که پیش تر به طور مفصل براتون معرفی کردم، میزبان بسیار از دوچرخه سواران داخلی و خارجی بوده و هست که اغلب از آسیای میانه وارد ایران میشن یا از سمت غرب میان و میخوان به جنوب و کشورهای جنوب شرقی آسیا سفر کنند.
بگذریم، مشغول حال و احوال بودیم که گفت دو تا مهمون خارجی دارم

گزارش برنامه تهران-سنگان 93.10.19

برنامه سنگان 93.10.19


این هفته می خواستم برم چیتگر ولی با تماس و اعلام آمادگی یکی از دوستان برای اومدن به برنامه سنگان، منم تصمیم گرفتم که با گروه همراه بشم و به سنگان بریم.
صبح ساعت 7 از خونه خارج شدم و به سمت آریاشهر رکاب زدم. هوا برعکس روزهای قبل بسیار سرد و خشک بود. خوشبختانه حسابی خودم رو تجهیز کرده بودم بخاری جیبیم رو هم آتیش کرده بود و مشکلی از این بابت نداشتم.
به آریا شهر که رسیدم، بعد از یکی از خانمهای گروه، نفر دوم بودم، بتدریج بچه ها از راه رسیدن و برخلاف تصورم تعداد قابل توجهی برای اجرای برنامه حاضر بودن.

FOX شرکت های Race Face و Easton را خرید!


بررسی فنی دلایل خرید Race Face و Easton  توسط کمپانی FOX


اگر از اخبار هفته پیش باخیر باشید حتماً خبری را که طی آن کمپانی فاکس شرکت های
Race Face و Easton را خریداری کرده است، به گوش شما رسیده است. دلیل این خرید به یک کلمه باز می گردد: رقابت!

این معامله 30.2 میلیون دلاری شرکت فاکس را به شرکت کامل تری در عرصه تأمین قطعات دوچرخه و خبرگی بیشتر در زمینه کمک فنر تبدیل خواهد کرد. این یعنی فاکس می تواند رقابت بهتری با کمپانی نظیر SRAM داشته باشد، که در حال حاضر...

برنامه آفرود فرحزاد- امامزاده داود (آذر 93)

 

 


چند هفته ای به دلیل مسائل فنی و غیرفنی نتونسته بودم دوچرخه سواری کنم. هفته پیش میخواستم با بچه های گروه ساناز خانوم اینا برم که دیدم شرایط جوی مساعد نیست و برای منی که چند مدت پا به رکاب نشده بودم احتمال بروز مشکلات فنی و جسمانی وجود داشت که به همین دلیل انصراف دادم و اون هفته رو به سرویس دوچرخه و تست راید پرداختم. این شد که برای هفته بعد یعنی این جمعه خواستم به برنامه آسونتر بریزن که بشه باهاشون اومد، که قرار شد بریم سمت فرحزاد و امامزاده داود!
صبح 6:30 بر پا دادم به خودم و آماده شدم. بعد از 6 کیلومتر به آزادی رسیدم و به سمت صادقیه تغییر مسیر دادم. ساعت نزدیک 8 بود و نگران بودم که به موقع برسم، چون نه از کسی شماره ای داشتم نه از مسیر حرکتشون باخبر بودم!