دوچرخه سواری کوهستان
دوچرخه سواری کوهستان

دوچرخه سواری کوهستان

دوچرخه سواری در کوهستان

آموزش بالا رفتن از تپه با دوچرخه

هنوز نیمی از تپه را بالا نیامده اید که چرخ عقب شروع به چرخیدن و سر خوردن می کند. امکان نشستن روی زین وجود ندارد. امکان برخاستن نیز ممکن نیست؛ و به این ترتیب شما زمین می خورید و دوباره شکست خواهید خورد.
در دوچرخه سواری کوهستان، مسیرهای موجود اغلب ناهموار و غیرمناسب می باشند. سنگ های لغزان و سنگریزه ها، ریشه های درختان، گل و لای و شن، تپه ها را هر چه بیشتر رام نشدنی و در ذهن برخی دوچرخه سواران مانند یک هیولا مجسم شوند.
برای رام کردن این موجود، شما نیاز به آموختن نحوه انتقال نیرو به چرخ عقب و جلوگیری از سرخوردن چرخ در زمان لازم، دارید.
تمامی تکنیک های خوب دوچرخه سواری در زمان بالا رفتن از یک تپه مورد نیاز می باشند. حفظ تعادل هر دو سمت جلو-عقب و طرفین، کلید موفقیت شما در این کار خواهد بود.

چگونه این کار را انجام دهیم
در هنگامی که برف جاده را پوشانده و بادهای تندی در حال وزیدن است، شاید توجه کرده باشید که وانت ها با سوار کردن تعدادی نفر، حمل کیسه های شن یا قرار دادن مقداری بار، اقدام به افزایش وزن قسمت عقب خودرو می کنند تا با این کارها مانع از سرخوردن خودرو شوند. این همان کاری است که باید در هنگام چرخیدن تایر بدون درگیر شدن با زمین یا سرخوردن، انجام دهید. فقط کافیست انتهای بدن خود را روی زین قرار دهید.
ادامه مطلب ...

رکورد دوچرخه سواری معکوس

ثبت رکوردی جدید در کشور؛
دوچرخه سواری معکوس در اتوبان کرج - قزوین

رکابزن جوان قزوینی توانست با دوچرخه سواری معکوس رکورد جدیدی را در این نوع دوچرخه سواری در کشور ثبت کند.

حسن محمدی دوچرخه سوار جوان قزوینی موفق شد با سوار شدن روی دوچرخه (بصورت نشسته روی فرمان) و پدال زدن معکوس مسیر 75 کیلومتری اتوبان قزوین کرج را بصورت یکسره ( بدون توقف) رکاب زده و رکورد قبلی خود را که به مسافت 20 کیلومتر بدون توقف و50 کیلومتر با توقف بود شکسته و رکورد جدید کشوری را ثبت کند.

شایان ذکر است: ثبت این رکورد جدید با نظارت هیئت دوچرخه سواری اسنان صورت گرفت. 

گفتنی است:رکورد جهانی این رشته(رکورد گینس) توسط یک دوچرخه سوار امریکائی در سال 2007 به مسافت 180 کیلومتر و در شرایط استاندارد و استادیوم بسیار مجهز ورزشی ثبت شده است.