دوچرخه سواری کوهستان
دوچرخه سواری کوهستان

دوچرخه سواری کوهستان

کانگرو عقب

 یه عکس قدیمی(از اوایل یاد گرفتن کانگرو عقب)






*دوستانی که نظر گزاشته بودن درمورد نحوه ی کانکرو زدن سوال کرده بودن . انشالله در اولین فرصت با یه پست بصورت کامل توضیح میدم.

نکات طلایی در سفرهای توریستی


نکات طلایی در سفرهای توریستی


از نظر بسیاری افراد، سفر با دوچرخه صرفاً رکاب زدن معمولی با حرکات ساده و مهارت های پایه می باشد، در صورتی که بعد از چند ساعت رکاب زدن در جاده، برخی تفاوت ها آشکار می شوند!

دانستن تفاوت ها

در سفر با دوچرخه، بار اضافه شده و زمان بیشتر نشستن روی صندلی، نیاز به تغییراتی در شیوه دوچرخه سواری شما دارد. حقایق گفته شده در ادامه این مقاله را به ذهن بسپارید تا در هر بار سفر بتوانید از آنها استفاده کنید:

اختلاف وزن .

وزن دوچرخه های توریستی دارای بار بیشتر از دوچرخه های معمولی بدون بار است و این وزن اضافی سبب کاهش وضعیت آبرودینامیکی و مشکل شدن عمل رکاب زنی و کند شدن حرکت دوچرخه می شود. . دوچرخه های سنگین تر نسبت به دوچرخه های بدون بار به زمان بیشتری برای ایستادن نیاز دارند. شما ممکن است زودتر از موعد لازم نیاز به ترمز گرفتن داشته باشید، بخصوص در سرپایینی ها و وضعیت هوای بارانی.   ادامه مطلب ...

مسیرهای مناسب دوچرخه سواری کوهستانی

مسیرهای مناسب دوچرخه سواری کوهستانی


ورزش مفرح و نشاط برانگیز دوچرخه سواری از دیرباز در کشورمان متداول بوده است. اما در طی دهه اخیر با ورود نوعی به خصوص از دوچرخه به نام دوچرخه های کوهستان که از اندازه های مناسب تری برای حتی کوهستانی  سنگلاخ برخوردا است، توجه به ورزش دوچرخه سواری کوهستانی از روند رو به رشد برخوردار شده است.

استفاده از دوچرخه کوهستان در مقایسه آن با ورزش کوهنوردی از لحاظ میزن فعالیت بدنی چندان تفاوت محسوسی را دارا نیست. اما به دلیل سرعت در طی انجام یک برنام می توان امکان دیدار ا مناطق بیشتر و مختلف را به دوست داران طبیعت می دهد. البته این موسیله در هر مسیری قابل استفاده نیست و صعود به ارتفاعات خاص طبیعی از قبیل مواجهه با صخره و دیواره و عبور از مناطقی که دارای مشکلات هستند با دوچرخه کوهستان عملی نمی باشد اگر چه برخی از علاقمندان به این ورزش با مهرات های خود از غیر ممکن ها نیز ممکن ساخته اند.

در اینجا به لحاظ روند رو به رشد استفاده از دوچرخه های کوهستان به ذکر مسیرهایی خواهیم پرداخت که عموم دوستداران طبیعت بتوانند در طی آن ساعات و روزهایی را به رکاب زدن پرداخته  واز طبیعت بکر و زیبای مناطق مختلف البرز استفاده کافی را ببرند.

دره جاجرود

جاده آسفالته جاجرود حد فاصل پادگان لشرک، در شمال سد لتیان تا گردنه دیزین در شمال آبادی دربند سر به طول تقریبی 40 کیلومتر مسیری مناسب برای رکاب زدن

 
ادامه مطلب ...