دوچرخه سواری کوهستان
دوچرخه سواری کوهستان

دوچرخه سواری کوهستان

سیستم تعویض دنده هیدرولیک


نسل جدید سیستمهای تعویض دنده هیدرولیک

توسط شرکت آلمانی Acros



هنوز زمان زیادی از معرفی ترمزهای هیدرولیک به عنوان یکی از پیشرفته ترین تجهیزات بر روی دوچرخه های کوهستان نمی گذرد، تا امروز که تقریباً بر روی تمامی دوچرخه های رده متوسط از این ترمزها استفاده می شود. در نمایشگاه دوچرخه کوهستان Sea Otter که در شهر مونتری برگزار شد، از سیستم دنده ای رونمایی شد که با استفاده از سیستم هیدرولیک توانست مانند ترمزهای هیدرولیکی به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.
این سیستم دنده هیدرولیک برای اولین بار توسط شرکت تولید کننده لوازم جانبی Acros با نام A-GE hydraulic shifting system عرضه جهانی شده است.
سیستم دنده هیدرولیک A-GE نسخه ارتقا یافته سیستم هیدرولیک 5 Rot ساخته شده توسط کریستف ماتر می باشد که در نمایشگاه Eurobike سال 2006 از آن رونمایی شده بود که هرگز به مرحله تولید تجاری نرسید. شرکت Acros با خرید این فرد به او امکان توسعه محصولات خود را با استفاده از منابع این کمپانی اعطا کرد.

شانژمان هیدرولیک Rot5 طراحی شده توسط کریستف ماتر


شیفتر های (دسته تعویض کننده دنده ها) طبق جلو و شانژمان عقب هر کدام از یک شاسی (دکمه) یک مرحله ای تشکیل شده اند که توسط کاربر در صورت تمایل به افزایش یا کاهش دنده ها با حرکت به جلو یا پایین، امکان تعویض دنده ها رو ممکن می سازد. دو شلنگ روغن، روغن mineral را از هر یک از شیفترها به سیلندرهای مربوط به طبق جلو و شانژمان A-GE منتقل کرده و زنجیر را به تعداد کلیک های انجام داده و در جهت دلخواه هدایت می کنند.

شیفتر های مخصوص A-GE


در قسمت خودرو نیز امکان تغییر دنده همزمان تا سه دنده با یک کلیک فراهم شده است و سیستم هیدرولیک با خودروهای 8، 9 و 10 سرعته سازگار خواهد بود.
همچنین شرکت Acros ادعا کرده است که بدلیل عدم بکارگیری کابل های استیل در کنار همدیگر بر خلاف کابل های گذرانده شده از داخل روکش های استیل در سیستم های رایج، حرکت سریعتر شانژمان در هنگام تعویض دنده و همچنین عدم استفاده از کابل هایی که در طول زمان حالت ارتجاعی خود را از دست می دهند، استهلاک این سیستم بسیار پایین تر از سیستم های مکانیکی رایج می باشد تنظیم و سرویس این سیستم هیدرولیک نیز به خاطر تشابه بسیار زیاد با سیستم ترمز هیدرولیک چندان دشوار نبوده و به آسانی انجام می گیرد.

طبق عوض کن هیدرولیک Acros


به طور شگفت انگیزی وزن 248 قطعه کل سیستم 175 گرم کمتر از سیستم مکانیکی Shimano XTR و همچنین Sram XX می باشد. با بکارگیری سیستم هیدرولیک A-GE، دوچرخه هایی که از این سیستم بر روی دوچرخه های خود استفاده خواهند کرد به دلیل عدم استفاده از کابل های دنده و روکش های آنها، سبک تر از قبل خواهد شد.

نسل جدید شانژمان هیدرولیک Acros

سری اول تولیدات سیستمهای تعویض دنده A-GE با تولید 250 نمونه آغاز شده و در آینده مدل های پا کوتاه (Short cage) و پا بلند (Long cage) برای رشته های دانهیل، کراس کانتری و سایر رشته های مرتبط تولید خواهند شد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد