X
تبلیغات
دیجی چارتر
رایتل
چگونه از گرفتگی عضلات در دوچرخه سواری جلوگیری کنیم



ویل شرمن به عنوان یکی از مسابقه دهندگان دوچرخه کوهستان، 10 دقیقه از بهترین رکوردش جلوتر بود که گرفتگی عضلات چهار سر وی سبب زمین خوردن شدید وی در مسیری هموار گردید. به محض اینکه اون احساس کرد عضلاتش به هم گره خورده و به اندازه ی یک توپ گلف برآمده شده است، شرمن تنها توانست نظاره گر رقبای دیگرش باشد که در حال عبور از اون به سمت خط پایان بودند.



بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب
تاریخ : چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 | 09:03 ب.ظ | نویسنده : علیرضا | نظرات (1)

mountain-biking(6)

جالب بدونید تمامی کمپانی های سازنده دوچرخه فقط تنه دوچرخه رو تولید می کنند و لوازم شرکتهای لوازم ساز رو رو دوچرخه سوار میکنند. پس موقع خرید اولین چیزی که بهش توجه میشه و همینطور روی وزن ، استحکام و قیمت دوچرخه  تاثیر مستقیم داره جنس تنه دوچرخه هستش. این جنس میتونه یکی از این آلیاژها باشه :

تیتانیوم: 

عمر طولانی داره ، سبک ، خشک و انعطاف پذیری کم. فلز گرونیه و خیلی کم الان استفاده میشه و یه همچین دوچرخه ای چندین میلیون قیمتشه.

کربن: 

بسیار سبکه ولی قیمت دوچرخه رو بالا میبره. عیب بزرگش اینه که در برابر ضربه حساس و شکننده است . در دوچرخه های کورسی بسیار استفاده میشه و جدیدا دوچرخه های کراس کانتری استفاده میشه . قیمت این نوع چرخهای کراس کانتری الان حدود دو میلیون میچرخه. مطمعنا از کربن برای دوچرخه های فری راید و دانهیل استفاده نمیشه.

آلومینیوم: 

رایج ترین تنه هستش. هم سبکه هم فرایند تولیدش ساده تره واسه همین این نوع دوچرخه قیمت معقول تری داره . چیزی بین 800 تا یک و نیم میلیون . الان این آلیاژها از آلومینیوم مورد استفاده است 6061 ، 7005 ، 7075 . واقع معلوم نیست مزیت هرکدوم چیه و هر کمپانی به دلخواه خودش ازش استفاده میکنه.

کرومل:

به شرط اینکه در برابر عوامل زنگ زدگی قرار نگیره عمر نامحدودی داره اما فرایند تولیدش سخته و تقریبا منسوخ شده.

ترکیب آلومینیوم و کربن: 

جدیدا تنه هایی اومده که ترکیبی از آلومینیوم و کربن هستش. به این صورت که قسمتهایی که کمتر در معرض ضربه قرار داره رو از کربن و باقی جاها رو از آلومینیوم میسازن تا هم از مزیت سبکی کربن استفاده کرده باشند هم از استحکام آلومینیوم . این تنه ها که برای کراس کانتری استفاده میشه حدودا یک و نیم میلیون به بالا قیمت داره.

آهن: 

همون دوچرخه های ارزون قیمت و سنگین و بی کیفیت صد هزارتومنی گمرک. یه همچین دوچرخه ای نخرید .

برای شروع و بهترین انتخاب یه دوچرخه آلومینیوم با لوازم خوب انتخاب کنید. انتخابی که میتونه انتخاب خیلی از حرفه ای های این رشته هم باشه و خیال نکنید یه دوچرخه تنه ترکیبی یا کربنی باید برای لذت بردن بخرید. یه نکته که همین اول بهتره بدونید تا گیج نشید اینکه تمامی بدنه های کمپانی های مختلف در تایوان تولید میشه چون پیشرفته ترین دستگاههای جوش بدنه دوچرخه و ساخت تنه اونجاست و از کیفیت اون مطمن باشید.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب

تاریخ : پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 | 02:25 ب.ظ | نویسنده : علیرضا | نظرات (1)

تور 175 کیلومتری فسا شیراز با حمایت دانشکده ی علوم پزشکی شهرستان فسا






 
بقیه ی عکس ها در ادامه مطلب


ادامه مطلب
تاریخ : پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 | 04:18 ب.ظ | نویسنده : علیرضا | نظرات (2)

ده عادت بد برای ترک کردن

۱. شروع تمرین، با سرعت بالا
۲. رکاب زدن در سربالایی با دندهء اشتباه
۳. زمان زیادی را در ابتدا/انتهای گروه رکاب زدن
۴. استراحت نکردن
۵. فقط و فقط رکاب زدن (ترک کردن دیگر ورزش ها)
۶. ور رفتن های بیخودی و طولانی با دوچرخه و ابزار، قبل از تمرین
۷. اجتناب از رکابزدن در سربالائی ها
۸. خود را گول زدن
۹. عدم تغذیهء بموقع و مناسب
۱۰. نداشتن خواب کافی





تاریخ : جمعه 31 مرداد‌ماه سال 1393 | 12:44 ق.ظ | نویسنده : علیرضا | نظرات (1)
ورد یک تصادف دوچرخه باید بدانیم
تصادف ماشین و دوچرخه


در مورد تصادف
تصادف با یک اتومبیل یکی از بزرگترین ترس های اغلب افرادی است که دوچرخه دارند. در حقیقت ترس از تصادف با یک اتومبیل بزرگترین مانع برای دوچرخه سواری بسیاری از افراد می باشد. خیلی از مردم می خواهند دوچرخه سواری کنند، اما بدلیل زیرساخت های ناکافی یا ناموجود، احساس امنیت نمی کنند.


 



ادامه مطلب
تاریخ : دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 | 02:08 ب.ظ | نویسنده : علیرضا | نظرات (2)

تعریف تمرینات ورزشی استقامتی(هوازی) : موجب بهبودجریان خون مرکزی و محیطی شده و ظرفیت سلولهای عضلانی رادرجهت تولید مقدار بیشتر ATP تقویت می کندو برای اجرای تمرین نیازبه اکسیژن دارد و چون پیشرفتهایی درظرفیت استقامتی به علت سازگاریهای ناشی ازتمرین به دست می آیدتمرینات استقامتی ازاین نوع است.

دویدن

ماننددویدن آرام-شناکردن

▪ روازنه چقدر راه می روید؟

▪ آیا بالا رفتن از پله برای شما دشوار است؟

▪ آیا می توانید برای خرید از خانه بیرون بروید؟

تمرینات استقامتی در این موارد به شما کمک می کند. این تمرینات موجب افزایش تعداد ضربان قلب و تنفس می شوند و مصرف اکسیژن در طی این حرکات افزایش می یابد. در نتیجه کارایی قلب، ریه ها و سیستم گردش خون افزایش می یابد و توانایی شما را در انجام کارهای روزانه بیشتر می کند. این تمرینات شامل ورزش هایی مثل پیاده روی ، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و کوهنوردی است. در اینجا پیاده روی را که یکی از ساده ترین و مناسب ترین ورزش ها است، شرح می دهیم . ورزش ایجاد شادابی و رضایت می کند.

پیاده روی در خارج از منزل، خصوصاً اگر با هم سن و سالان باشد، سبب جلوگیری از انزواطلبی و افسردگی خواهد شد.  

ادامه مطلب

تاریخ : دوشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1393 | 10:08 ق.ظ | نویسنده : علیرضا | نظرات (2)

 یه عکس قدیمی(از اوایل یاد گرفتن کانگرو عقب)






*دوستانی که نظر گزاشته بودن درمورد نحوه ی کانکرو زدن سوال کرده بودن . انشالله در اولین فرصت با یه پست بصورت کامل توضیح میدم.



تاریخ : یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 | 12:46 ب.ظ | نویسنده : علیرضا | نظرات (9)

نکات طلایی در سفرهای توریستی


از نظر بسیاری افراد، سفر با دوچرخه صرفاً رکاب زدن معمولی با حرکات ساده و مهارت های پایه می باشد، در صورتی که بعد از چند ساعت رکاب زدن در جاده، برخی تفاوت ها آشکار می شوند!

دانستن تفاوت ها

در سفر با دوچرخه، بار اضافه شده و زمان بیشتر نشستن روی صندلی، نیاز به تغییراتی در شیوه دوچرخه سواری شما دارد. حقایق گفته شده در ادامه این مقاله را به ذهن بسپارید تا در هر بار سفر بتوانید از آنها استفاده کنید:

اختلاف وزن .

وزن دوچرخه های توریستی دارای بار بیشتر از دوچرخه های معمولی بدون بار است و این وزن اضافی سبب کاهش وضعیت آبرودینامیکی و مشکل شدن عمل رکاب زنی و کند شدن حرکت دوچرخه می شود. . دوچرخه های سنگین تر نسبت به دوچرخه های بدون بار به زمان بیشتری برای ایستادن نیاز دارند. شما ممکن است زودتر از موعد لازم نیاز به ترمز گرفتن داشته باشید، بخصوص در سرپایینی ها و وضعیت هوای بارانی.  

ادامه مطلب

تاریخ : پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1393 | 01:39 ق.ظ | نویسنده : علیرضا | نظرات (2)

   1    2    3    4    5    6    >>

.: Weblog Themes By BlackSkin :.